Pytania

Sprawdź, co warto wiedzieć przed zakupem okularów Optimy.

ZamówieniE

+ - Jak złożyć zamówienie na okulary?
Zamówienie na okulary składa się w kioskach Optimy wykonując następujące kroki:
  1. Wybierz okulary i zeskanuj w kiosku
  2. Wybierz opcjonalnie inne okulary i zeskanuj dla porównania ceny
  3. Skonfiguruj soczewki do Twoich okularów
  4. Wykonaj badanie biometryczne
  5. Wprowadź receptę (Twoją korekcję) – zeskanuj receptę lub wprowadź ręcznie
  6. Wprowadź dane osobowe
  7. Wybierz metodę i miejsce dostawy
  8. Opłać zamówienie i odbierz potwierdzenie zamówienia
… okulary zamówione, czekaj na kuriera Lista lokalizacji punktów gdzie są kioski Optimy dostępna jest na stronie internetowej www.optimy.pl/nasze-kioski .
+ - Czy mogę wykonać badanie wzroku w punkcie Optimy

Niestety nie. W kiosku Optimy można wykonać jedynie pomiar wartości PD (Pupillary Distance – Odległość źrenic) w poziomie i pionie oraz pomiar wybranych oprawek okularowych. Wartości te są niezbędne dla prawidłowego i wykonania soczewek okularowych i indywidualnego dopasowania ich do wybranych oprawek. Dane wady wzroku ( należy wprowadzić do kiosku niezależnie za pomocą zeskanowania recepty od Okulisty/Optometrysty lub wprowadzić je ręcznie. Możesz też wprowadzić dane korekcji swoich starych okularów.

+ - Jakie dane są potrzebne do wykonania prawidłowych okularów korekcyjnych?

Zwyczajowo na każdej recepcie od okulisty lub optometrysty powinny znaleźć się kluczowe następujące dane medyczne niezbędne do prawidłowego wykonania okularów:
• Sfera (Sph) – wartość w dioptriach (D) określająca krótkowzroczność (minus) lub nadwzroczność (plus).
• Cylinder (Cyl) – korekcja astygmatyzmu, również podana w dioptriach (może być wartości ujemnej lub dodatniej).
• Oś (Axis) – kierunek korekcji astygmatyzmu w stopniach (0°–180°).
Na recepcie znajdują się również, jeżeli występują i gdy badanie medyczne zostało wykonane kompletnie ze wskazaniem wykonania okularów:
• Addycja (Add) – wartość dodawana do korekcji do bliży, stosowana w przypadku okularów progresywnych lub do czytania.
• Pryzmat (Prism) – jeśli występuje, wskazuje korekcję zeza lub innych problemów z ustawieniem oczu , parametr do skorygowania problemów ze zbieżnością oczu.
• Baza (Base) – kierunek działania pryzmatu (np. góra, dół, nos, skroń).
• Rozstaw źrenic (PD - Pupillary Distance) – parametr dopasowania okularów, odległość między źrenicami, kluczowa dla poprawnego wykonania okularów. (recepta od okulisty często nie zawiera tych danych)
Celem wykonania prawidłowych okularów w kiosku Optimy niezbędne będą wszystkie dane medyczne, zazwyczaj są to – Sfera, Cylinder, Oś. Wartość rozstawu źrenic oraz pomiar oprawek można wykonać w kiosku Optimy.
Jeżeli masz pytania napisz lub zapytaj nasz personel.

+ - Jakimi metodami mogę opłacić zamówienie?

Zamówienie można opłacić tylko bezgotówkowo - kartą płatniczą lub kredytową w terminalu umieszczonym w kiosku Optimy. Na terminalu można też dokonać płatności BLIKIEM.

+ - W jakim czasie będzie zrealizowanie moje zamówienie, jaki jest czas dostawy?

Standardowy czas realizacji zamówienia wynosi 14 dni. Czasami przy wyborze większej opcji soczewek zamówienie może się opóźnić. W przypadku opóźnienia wysyłamy taką informację mailem lub smsem.

+ - Ile kosztuje przesyłka zamówienia?

Wysyłka okularów na adres domowy a także do punktu odbioru jest bezpłatna. Każdorazowo koszt wysyłki okularów każdorazowo podany jest w podsumowaniu zamówienia.

+ - Czy mogę zamówić okulary zagranicę?

Niestety na chwilę obecną nie wysyłamy okularów zagranicę.

+ - Jak mogę sprawdzić status zamówienia?

Informację na temat realizacji zamówienia otrzymasz od nas każdorazowo drogą mailową, gdy okulary będą gotowe do odbioru lub wysłane, powiadomimy Cię natychmiastowo mailem i SMS-em. W każdym momencie można sprawdzić jaki jest status Twojego zamówienia wysyłając zapytanie na adres: kontakt@optimy.pl podając w treści maila numer zamówienia i dane zamawiającego.

+ - Jakie metody wysyłki mogę wybrać składając zamówienie na okulary?

Okulary można zamówić bezpośrednio do domu lub do punktu Optimy, także do innego niż punkt, w którym złożone jest zamówienie. Lista punktów dostępna jest na stronie www.optimy.pl Okulary wysyłamy do paczkomatów Inpost lub kurierem Inpost.

+ - Czy okulary zamówione w kiosku mogę odebrać w punkcie Optimy?

Tak. Aby odebrać okulary na stanowisku Optimy należy wybrać w trakcie składania zamówienia odpowiedni punkt odbioru.

+ - Co potrzebuję, aby odebrać zamówienie w punkcie Optimy?

Aby odebrać okulary w punkcie Optimy należy podać numer zamówienia oraz okazać dokument tożsamości potwierdzający osobę składającą zamówienie.

+ - Jak skontaktować się w sprawie zamówionych okularów lub innych pytań?

Wszelkie informacje można uzyskać pisząc maila na adres kontakt@optimy.pl podając w tytule przedmiot zapytania. Odpowiadamy w czasie do 24h w dni robocze.

Zwroty i Reklamacje, Gwarancja

+ - Czy mogę zwrócić zakupione okulary?

Tak, zakupione okulary można zwrócić. Zasady dotyczące zwrotów są określone w regulaminie Optimy oraz wyjaśnione w punktach poniżej. Należy pamiętać, że aby zwrot został uznany należy zwrócić kompletne i niezniszczone okulary i akcesoria: okulary (oprawk i soczewki), etui, ściereczka.

+ - Jakie produkty mogę zwrócić?

Możliwością zwrotu są objęte wszystkie okulary – przeciwsłoneczne oraz okulary z soczewkami korekcyjnymi). Zwrotowi nie podlegają okulary (oprawki lub soczewki) uszkodzone, gdy uszkodzenie nie jest wadą produkcyjną.

odpowiedniego rozwiązania. Wymianie nie podlegają okulary, gdy wynika to z wady lub źle wykonanych soczewek przez błędnie podane dane korekcji. W takim przypadku istnieje możliwość zakupu samych soczewek – więcej informacji w punkcie poniżej „Co zrobić, gdy nie jestem zadowolony z soczewek korekcyjnych”.

+ - Co zrobić, gdy nie jestem zadowolony z soczewek korekcyjnych?

W przypadku gdy soczewki mają jakąkolwiek wadę można złożyć reklamację, wypełniając formularz reklamacji i wysłać go do nas lub dostarczyć do punktu Optimy. Po otrzymaniu przesyłki nasz dział reklamacji skontaktuje się maksymalnie do 7 dni celem znalezienia najlepszego rozwiązania. Wymianie nie podlegają okulary, gdy wynika to z wady soczewki przez błędnie podane dane korekcji. W takim przypadku istnieje możliwość zakupu samych soczewek z zastrzeżeniem, że klient pokrywa koszt zakupu nowych soczewek (cena nowych soczewek będzie ustalana indywidualnie, w tym celu należy skontaktować się z działem obsługi klienta na kontakt@optimy.pl lub spytać obsługę w punkcie Optimy).

+ - W jakim czasie mogę zwrócić zakupione okulary?

Wszystkie okulary można zwrócić do 14 dni od daty odbioru zamówienia bez konkretnej przyczyny zwrotu.

+ - Czy mogę wymienić zakupione okulary?

Okulary podlegają wymianie tylko w przypadku uznania reklamacji, gdzie wynika ona tylko i wyłącznie z wady fabrycznej produktu (oprawki lub soczewki). W przypadku, gdy oprawka zgłaszana do reklamacji nie będzie już dostępna w ofercie, istnieje możliwość wymiany na inny produkt w tej samej cenie. W przypadku gdy cena okularów będzie wyższa wymiana będzie możliwa za dokonaniem dopłaty wynikającej z różnicy cen produktów.

+ - W jaki sposób zwrócić zakupione okulary?

Okulary można zwrócić w punkcie Optimy lub wysyłając na adres magazynu, Optimy, Al. Ujazdowskie 6A, 00-461 Warszawa załączając formularz zwrotu. Formularz zwrotu można pobrać tutaj. Formularz zwrotu można też wypisać ręcznie na dowolnej kartce.

+ - W jakim czasie zostaną zwrócone mi pieniądze?

Pieniądze będą zwrócone w terminie do 14 dni roboczych po otrzymaniu zwrotu. Środki zostaną zwrócone tą samą metodą płatności którą był dokonany zakup.

+ - Czy mogę zwrócić okulary które odbierałem w punkcie Optimy?

Tak, Zwrotowi podlegają okulary zakupione z punktach Optimy.

+ - Czy okulary są objęte gwarancją?

Tak, wszystkie okulary i ich części (oprawki i soczewki) są objęte 2 letnią gwarancją. Warunki gwarancji są określone w dokumencie „Warunki Gwarancji i Reklamacji”

+ - Jak złożyć reklamację na zakupione okulary?

Aby złożyć reklamację należy dostarczyć kompletny produkt (oprawki i okulary) wraz z dowodem zakupu do punktu Optimy lub na adres Optimy, Al. Ujazdowskie 6A, 00-461 Warszawa z dopiskiem reklamacja. Przed wysyłką można też skontaktować się z działem obsługi klienta pod adresem mailowym kontakt@optimy.pl celem ustalenia przedmiotu reklamacji i dalszych kroków.

Nie znalazłeś odpowiedzi
na swoje pytanie?
Skontaktuj się z nami.